Profesorii cu spirit antreprenorial
Consolidarea educației antreprenoriale în școli, instituții de învățământ profesional și ar avea un impact pozitiv asupra caracterului dinamic al antreprenoriatului în cadrul economiilor noastre. Educația antreprenorială îi va ajuta pe tineri să își dezvolte capacitatea de inserție profesională și să manifeste un spirit antreprenoril. Unele studii arată că elevii și studenții participanți la cursurile de antrepernoriat au șanse de până la 6 ori mai mari de a-și deschide o afacere ulterior, într-un anumit moment al vieții, comparativ cu cei care nu beneficiază de educație antreprenorială.
Profesorii joacă un rol important, întrucât au un impact puternic asupra nivelului de instruire al cursanților.
O competență importantă este modalitatea de predare, în care rolul principal să revină învățării prin experiențe practice și activităților specifice proiectelor. În acest caz, profesorii nu oferă elevilor răspunsuri, ci îi ajută să cerceteze și să identifice întrebările corecte și să găsească cele mai bune răspunsuri. Atitudinea antreprenorială poate fi transmisă elevilor prin capacitatea de a vedea oportunități acolo unde alții văd probleme, dublată de acțiunea perseverentă pentru rezolvarea problemelor, ceea ce duce la realizarea de profit. Stimulând creativitatea și asumarea riscurilor, în care greșelile să fie considerate o ocazie de
a învăța vor fi dezvoltate atitudini de antreprenor.
Mai multe studii arată că profesorii cu spirit antreprenorial au niște calităţi cheie pe care le manifestă în comportament, și anume:
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial au o pasiune pentru predare
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial inspiră, sunt flexibili și responsabili
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial știu să asculte
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial adaptează activitatea în funcție de elevi și către acțiune.
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial funcționează bine în echipă
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial, indiferent de disciplina pe care o predau invită experți externi să participe la activitățile lor didactice,
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial, indiferent de disciplina pe care o predau discută la ore subiectele legate de afaceri
Ø Profesorii cu spirit antreprenorial preferă învățarea interdisciplinară, bazată pe proiecte, concentându-se pe interacțiunile la nivelul grupului
Ø Profesorul cu spirit antreprenorial este mai degrabă un îndrumător decât o persoană care ține cursuri. El susține procesele de învățare individuală ale elevilor și dezvoltarea competențelor personale.
Ø Profesorul cu spirit antreprenorial se concentrează mai degrabă pe modalitatea de dezvoltare a atitudinilor, a competențelor și a cunoștințelor antreprenoriale care să permită trecerea de la idee la acțiune.
Însă, profesorii și școlile nu vor putea să își realizeze ambițiile fără cooperare și parteneriate.
Andy Szekely, autorul programului Powerful Business Persuasion®, fondatorul a două companii (o editură și o firmă de training și consultanță) și inițiatorul Fundației pentru educația viitorilor lideri ai României a realizat primul program complet de dezvoltarea personală și profesională a adulților cu spirit antreprenorial din Romania, denumit Bootcamp.
Pe 11 decembrie, la Business Days ediţia a 13-a din 2013, care a avut loc la Bucureşti, Andy Szekely a fost ales drept Cel mai inspirational speaker la evenimentele Business Days în anul 2013.
Andy Szekely oferă trei puncte de referință pentru antreprenor
– asumă-ţi responsabilitatea pentru deciziile tale –
– creează oportunităţi pentru oamenii apropiaţi ţie –
– asumă-ţi responsabilitatea şi pentru deciziile lor – (atunci când formezi echipe)
Adică: Responsabilitate – Oportunitate – Echipă.
Întrebat de un reporte: Cum trebuie confruntat eșecul în businessul pe cont propriu?
Andy Szekely răspunde: Învăţând să nu te iei prea în serios.
Antreprenorii de succes privesc business-ul şi ca pe un joc, nu doar ca pe o treabă serioasă.
Dacă nu ai ambele perspective, mai devreme sau mai târziu se rupe ceva…Cei prea serioşi obosesc şi renunţă.
Cei prea jucăuşi, încep 100 de lucruri şi nu finalizează niciunul…
Depinde la ce extremă te afli, dar ca regulă generală, în România, micii antreprenori se iau prea în serios.
Bibliografie:
Szekely A. (2013). Cum devenim mentori pentru copiii noștri
Szekely A. (2013). Manifestul Educatiei
https://www.andyszekely.ro/andy-szekely-despre-antreprenoriat-public-speaking-si-proiecte-personale/
https://www.andyszekely.ro/3-secrete-simple-ale-oamenilor-cu-spirit-antreprenorial/
Educația antreprenorială- Ghidul formatorilor este rezultatul aducerii laolaltă a profesorilor și experților în cadrul a două ateliere („laboratoare”) la nivel european, cu scopul împărtășirii practicilor existente și al discutării celor mai bune moduri de formare și de susținere a profesorilor în demersul lor de a introduce proiecte și metode antreprenoriale în sala de clasă