Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate

Nivele mai mari de inteligenta emotională sunt asociate cu o mai bună performanță în următoarele domenii:

– Management Participativ    iulie didactf 2020 hg2

– Managmentul schimbarii  iulie didactf 2020 hg3

Managementul Participativ reflecta importanta a fi cooperant la inceputul unei initiative. Este o aptitudine de creare a relatiilor foarte importanta in climatul managerial de azi in care organizatiile apreciaza interdependenta din cadrul grupurilor si dintre grupuri. Dintre toate aptitudinile si perspectivele masurate de Benchmarks, managementul participativ a avut cel mai mare numar de corelatii importante cu masurile inteligentei emotionale. Cu alte cuvinte managerii care sunt considerati buni in a ii asculta pe cei din jur si in a le cere parerea inainte de a implementa schimbari sunt cei care sunt apreciati ca fiind buni in cooperarea cu altii, capabili sa se bucure de viata, sa intemeieze relatii de durata, sa isi controleze impulsurile si sa inteleaga emotiile lor si ale altora.

Balanta intre viata personala si viata profesionala este și ea important. Ea masoara gradul in care munca si viata personala sunt prioritare astfel incat nici una din ele sa nu fie neglijata.

iulie didactf 2020 hg4

 Persoanele care au incredere in sine sunt capabile sa isi exprime sentimentele si opiniile intr-o maniera nondistructiva. Aceste rezultate sugereaza ca a fi capabil sa faci acest lucru este de ajutor cand trebuie rezolvate situatii legate de performante problematice.

Managmentul schimbării este ultimul dintre scalele Benchmarks legate de inteligenta emotionala. Aceasta abilitate se refera la eficienta strategiilor folosite pentru a facilita initiativele de schimbare. Rezultatele de la rapoartele directe sunt asociate cu masurile de responsabilitate sociala. Altfel spus abilitatea de a fi un membru cooperant al propriului grup social este asociata cu perceptiile de eficacitate in introducerea schimbarilor. Rezultatele angajatilor (Peer ratings ) in ceea ce priveste managmentul schimbarii sunt legate de abilitatile interpersonale. Aparent capacitatea de a stabili relatii satisfacatoare este legata de cat de bine angajatii (peers) judeca capacitatea dvs de a institui schimbarea.

https://leaders.ro/newsfeed/inteligenta-emotionala-arta-de-a-conduce/

Managementul schimbarii este o abordare structurată pentru a ne asigura că schimbările sunt implementate în mod temeinic și fără probleme și că se obțin avantajele de durată ale schimbării. Managementul schimbarii este un proces de găsire a problemei, identificarea soluțiilor potrivite și de rezolvare a problemelor, trecerea de la starea actuală la starea dorită.

 Accentul se pune pe impactul mai larg al schimbării, în special asupra oamenilor și asupra modului în care aceștia, ca indivizi și echipe, trec de la situația actuală la cea nouă. Schimbarea în cauză ar putea varia de la o simplă schimbare de proces, la schimbări majore în politica companiei sau de strategie necesare în cazul în care organizația vrea să atingă noi limite.

 În aparență avem tendința să credem că organizațiile sunt cele care se schimbă, dar în realitate schimbarea este întotdeauna realizată de oameni, din acest motiv pentru a obține schimbări eficiente focusul se pune în primul rând pe oameni.

 William Bridges – care și-a dedicat cariera cercetării  modului în care schimbarea ne afectează –  spune că “Nu schimbările sunt problema, ci tranziția.” Schimbarea este un laptop nou. Tranziția este încercarea de a-l folosi.

 Schimbarea înseamnă să faci lucrurile în mod diferit, să vezi lucrurile într-un mod nou, să te adaptezi la surprize și la idei cu rezultate neașteptate.

https://www.traininguri.ro/managementul-schimbarii/

Sitografie:

·         https://www.managerexpress.ro/management/self-management-o-abordare-extinsa-a-managementului.html

·         https://leaders.ro/newsfeed/inteligenta-emotionala-arta-de-a-conduce/

·         https://www.traininguri.ro/managementul-schimbarii/

Self-management reprezintă abilitatea de a-ți folosi sentimentele într-un mod constructive, să te ghidezi de sentimente pozitive pentru lucrurile care crezi tu că sunt importante pentru tine, sau pentru un interes mai înalt – umanitar.

Self-management înseamnă să ai grijă la vocea critică interioară – pe care o avem cu toții – și să nu te lași controlat de ea.

Este importat să înțelegem că emoțiile negative pot fi benefice, dacă le înțelegem și adoptăm o atitudine sănătoasă, dac ne luăm timp să ne înțelegem pe noi, și dacă ne ascultăm corpul.

Cel mai important însă este acceptarea și dorința de a schimba pentru a îmbunătăți, dorința de a ieși din zona de confort.

Self-management reprezintă abilitatea de a-ți folosi sentimentele într-un mod constructive, să te ghidezi de sentimente pozitive pentru lucrurile care crezi tu că sunt importante pentru tine, sau pentru un interes mai înalt – umanitar.

Self-management înseamnă să ai grijă la vocea critică interioară – pe care o avem cu toții – și să nu te lași controlat de ea.

Este importat să înțelegem că emoțiile negative pot fi benefice, dacă le înțelegem și adoptăm o atitudine sănătoasă, dac ne luăm timp să ne înțelegem pe noi, și dacă ne ascultăm corpul.

Cel mai important însă este acceptarea și dorința de a schimba pentru a îmbunătăți, dorința de a ieși din zona de confort.

            În linia pedagogiei „naturale”, cu mici atingeri cu filosofia pedagogice a lui J.J. Rousseau, Simion Mehedinți Soveja este un autor ale cărui principii pedagogice nu pot fi ignorate de niciun autor al acestui domeniu român.

Pe scurt, aceste principii în funcție de care Simion Mehedinți recomandă, în lucrarea apărută prima dată în 1918, metoda educațională pe care o denumește sumar „școala muncii” sunt următoarele: