Întreprinzătorul este acea persoană care îşi asumă riscul începerii unei schimbări în instituție sau firmă, dar şi cel care, prin inovaţie şi creativitate poate promova succesul firmei din care face parte. El este acea persoană care iniţiază singură sau în asociere o afacere, asumându-şi riscul de a investi capital şi anumite responsabilităţi de a conduce.

               De regulă întreprinzătorii dispun de experienţă profesională, dar în prezent majoritatea ignoră cunoaşterea managerială.

 

               O competență importantă este modalitatea de predare, în care rolul principal să revină învățării prin experiențe practice și activităților specifice proiectelor. În acest caz, profesorii nu oferă elevilor răspunsuri, ci îi ajută să cerceteze și să identifice întrebările corecte și să găsească cele mai bune răspunsuri. Atitudinea antreprenorială poate fi transmisă elevilor prin capacitatea de a vedea oportunități acolo unde alții văd probleme. Stimulând creativitatea și asumarea riscurilor, în care greșelile să fie considerate o ocazie de a învăța vor fi dezvoltate atitudini de antreprenor.

Școala incluzivă, inteleasă ca școală care se deschide flexibil tuturor copiilor cu dificultățile de învățare sau nu, presupune rezolvarea obstacolelor în cadrul învățării sau al integrării un prilej și o provocare pentru profesori, elevi, manageri ai școlii și ceilalți factori implicați.

               Fiecare act didactic este o presiune asupra copilului și trebuie completat cu un sprijin corespunzator. Pentru a rezolva diferitele probleme de invățare pe care le intâlnește învățarea didactică trebuie antrenat profesorul, părintele, parteneriatul educațional cu familia și, mai ales, cu comunitatea.

             Educația înseamnă a recunoaște că orice copil poate învăța, nefiind nevoie decât de profesori care să vadă și să stimuleze capacitatea de învățare și de un mediu în care copilul să deprindă abilități de viață independentă. Prin invățarea incluzivă se realizează cea mai bună corespondență dintre nevoile fiecarui elev și oferta educațională adresată acestuia.

Consolidarea educației antreprenoriale în școli, instituții de învățământ profesional și ar avea un impact pozitiv asupra caracterului dinamic al antreprenoriatului în cadrul economiilor noastre. Educația antreprenorială îi va ajuta pe tineri să își dezvolte capacitatea

de inserție profesională și să manifeste profilul unui antreprenori.

 

              

1).    asumă-ţi responsabilitatea pentru deciziile tale

2).    creează oportunităţi pentru oamenii apropiaţi ţie

3).    asumă-ţi responsabilitatea şi pentru deciziile lor  (atunci când formezi echipe)

 

 

Ieși din zona de confort și fii deschis!

 

 Cu toții avem o zonă de confort pe care de multe ori nici nu o identificăm ca atare. Este un spațiu in care rămânând prea mult timp, ne alterăm potențialul de a ne dezvolta și de a ne descoperi in intregime, pentru că zona de confort este acel spațiu in care ne simțim confortabil și in siguranță doar pentru că îl cunoaștem și știm cum să-l gestionîm. Pentru această zonă s-a investit timp, răbdare, energie și trăiri. In realitate, zona de confort este doar o iluzie, o bariera mentală impusă și peste care ne este greu să trecem de teamă să nu pierdem investiția construită. Astfel, se blochează evoluția, înnvățarea unor noi lucruri. Nu iți asumi riscuri, nu faci greșeli și nu inveți din ele, iar unde nu există invățare, apare plafonarea pentru că, comportamentele și abilitățile nu se dezvoltă prin repetarea acelorași activități, iar plafonarea este astfel iminentă.

 

         

 a2

 

Bibliografie:

 Năstase C. (2013). Antreprenoriat și tehnici decizionale în afaceri internaționale NOTE DE CURS

 http://www.seap.usv.ro/~carmenn/cursuri/Curs%20Antreprenoriat%20Master%20APE_MAAF.pdf

 Szekely A. (2013). Manifestul Educaței