Bază de date online cu resurse educaționale pentru susținerea educației incluzive de calitate
”... incluziunea depinde în mare parte de atitudinile profesorilor faţă de elevii cu cerinţe speciale, de viziunea lor asupra diferenţelor în clasă şi a dorinţei lor de a lucra efectiv cu acele diferenţe. În general atitudinea profesorilor a fost considerată un factor decisiv în a face şcolile mai incluzive. Dacă profesorii din clasă nu acceptă educaţia tuturor elevilor ca parte integrantă din meseria lor, vor încerca să se asigure că altcineva (adesea un profesor specialist) preia responsabilitatea pentru copiii cu SEN/CES şi va organiza o segregare ascunsa în şcoală (de exemplu clasa specială) ”((AEDECS, 2003, p.8).
Evident, incluziunea va rămâne un termen frumos dar sterp fără o anumită atitudine și un „pachet” de aptitudini ale profesorului care încearcă să transpună în practică acest ideal. De aceea, în cele ce urmează, am încercat să creionăm un portret al cadrului didactic incluziv.
– Pentru educatori și profesori –
De ce un astfel de Ghid?
Evident, diagnosticarea condițiilor psihopatologice la copii și adolescenți nu cade în sarcina cadrului didactic, ci a specialistului (medic, psiholog etc).
Realitatea este că, pe de o parte, mulți copii cu care veți lucra, deși suferă de o tulburare, nu sunt diagnosticați (fie de teama stigmei care acompaniază tulburarea psihică, fie pentru că însuși specialistul s-a înșelat, ori copilul nu a fost dus niciodată la specialist).
Campanii clasice și multimedia de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea RU calificate în școli defavorizate.
Ce vrei să fii mâine trebuie să faci azi
Scurtă prezentare a temei: Ce vrei să fii mâine trebuie să faci azi
Oamenii, în general, își subestimează capacitățile și consideră că trebuie să ai noroc pentru a reuși în viață. Fiecare poate atinge adevăratul potenţial în viaţă.
La seminar vei descoperi şi învăța lucruri noi, vei conştientiza unde te afli acum şi unde vrei să ajungi. Împreună vom ajunge la destinaţie, fiindcă avem un ţel comun. Succesul!