Într-o nu știu care vară,
Într-un nu știu care sat,
Sub un nu știu care pat,
Stă pitită o pisică, fiindcă aflase dintr-o carte....
Scopul principal al acestei sesiuni este de a descoperi intenția pozitivă a fricii și de a sublinia rolul deosebit pe care această emoție o are în adaptare, protejând de pericole.
Împreună cu participanții vom realiza câteva exerciții de gestionare a fricii, și vom vizualiza un film cu câteva din tehnicile ce se bazează pe principii cognitiv comportamentale folosite din plin de terapeuţi pentru a reduce anxietatea larg răspândită.
Partea despre cogniţie îi ajută pe copii şi adulţi deopotrivă să-şi stăpânească gândurile, iar partea comportamentală îi învaţă un set de abilităţi constructive. Psihoterapia cognitiv comportamentală este o intervenţie ţintită şi structurată, care pune accentul pe învăţarea şi exersarea de noi modalităţi de gândire şi strategii comportamentale care să asigure managementul emoţiilor problematice şi adaptarea la mediu (David D., Dobrean A., Goţiu M. p. 105).
Citește mai mult: Te-ai născut cu tot ce ai nevoie pentru a fi o persoană extraordinară
Ereditate, Mediu, Educaţie în Dezvoltarea Umană
Dacă trăiesc în critică şi cicăleală, copiii învaţă să condamne;
Dacă trăiesc în ostilitate, copiii învaţă să fie agresivi;
Dacă trăiesc în teamă, copiii învaţă să fie anxioşi;
Dacă trăiesc înconjuraţi de milă, copiii învaţă autocompătimirea;
Dacă trăiesc înconjuraţi de ridicol, copiii învaţă să fie timizi;
Dacă trăiesc în gelozie, copiii învaţă să simtă invidia;
Dacă trăiesc în ruşine, copiii învaţă să se simtă vinovaţi;
Dacă trăiesc în încurajare, copiii învaţă să fie încrezători;
Dacă trăiesc în toleranţă, copiii învaţă răbdarea;
Dacă trăiesc în laudă, copiii învaţă preţuirea;
Dacă trăiesc în acceptare, copiii învaţă să iubească;
Citește mai mult: Ereditate, Mediu, Educaţie în Dezvoltarea Umană