Motto: Comunicarea este o formă de artă. Unii se nasc cu aceasta, alții au nevoie de un grafic.

Saleh

 

Obiective:

  1. Descrierea elementelor comunicării
  2. Evidențierea tipurilor de comunicare
  3. Optimizarea comunicării didactice

 

ELEMENTELE COMUNICĂRII

Permanent oamenii comunică între ei având anumite scopuri. De cele mai multe ori comunicarea se face fără a conștientiza importanța acțiunii și fără a o analiza. Scopul și mijloacele comunicării sunt exploatate nativ, sunt rezultatul unor experiențe și doar uneori necesită programări speciale.

Material suport pentru desfășurarea sesiunii de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea resurselor umane calificate în școli defavorizate

Cel din vârful piramidei este mai ușor de abordat decât complexatul

Scopul acestui seminar este de a evidenția cât de important este Ego-ul, acceptarea de sine, pentru că numai cel ce învață să se placă singur poate fi generos și prietenos cu ceilalți.

Vom purta discuții referitoare la:

-                      a avea încredere în sine este o chestiune de supraviețuire (încrederea în sine nu vine din exterior, nici de la părinți, nici de la prieteni sau de la profesori și psihologi. Încrederea venită din exterior este efemeră și prea puțin satisfăcătoare. Încrederea în sine vine dintr-un act de trezire).

Dupa cum este cunoscut, oamenii isi aleg profesia in corespondenta, mai mult sau mai putin, cu fondul aptitudinal de care dispun, cu nivelul lor de aspiratie (scopuri, dorinte, adica cu idealurile lor profesionale si de viata) si nu in ultima instanta cu posibilitatile materiale-financiare de care dispun. Socializarea si  educatia isi pun, in primul rand, amprenta asupra primelor doua categorii de factori si  in mod deosebit asupra celei de-a doua, adica asupra idealului educational si profesional.

Scopul acestui seminar este de a evidenția  valoarea gândirii pozitive obținute prin intermediul gândurilor pozitive și câteva trucuri în luarea deciziilor pentru a evolua sau a atrage lucruri pozitive în viață.

Vom vorbi despre:

-           oamenii care au această capacitate și cum se descurcă mai bine în situațiile dificile, au o mai mare capacitate de efort fizic și intelectual, rezistă mai bine în situații stresante și, în general, sunt capabili să obțină rezultate superioare decâte alții cu aptitudini asemănătoare;

-          cum se formează atitudinile;

-          „profeția care se auoîndeplinește” și formarea acestui fenomen psihosocial;

-          efectul palcebo versus nocebo  

Dupa cum este cunoscut, oamenii isi aleg profesia in corespondenta, mai mult sau mai putin, cu fondul aptitudinal de care dispun, cu nivelul lor de aspiratie (scopuri, dorinte, adica cu idealurile lor profesionale si de viata) si nu in ultima instanta cu posibilitatile materiale-financiare de care dispun. Socializarea si  educatia isi pun, in primul rand, amprenta asupra primelor doua categorii de factori si  in mod deosebit asupra celei de-a doua, adica asupra idealului educational si profesional.