Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
EDUCAȚIA INCLUZIVĂ DE CALITATE
Definiția școlii incluzive
Este un nou tip de școalã, care recunoaște diferitele cerințe educaționale ale copiilor, reacționeazã adecvat la acestea și asigurã o educație de calitate pentru toți. Școala incluzivã reprezintã o opțiune de politicã a educației, pentru ca instituțiile educaționale sã poatã oferi rãspunsuri adecvate cerințelor de educație diferitã a copiilor. În școala incluzivã, diferențele dintre copii sunt considerate firești, iar școala dispune de servicii adecvate care sã acționeze continuu pentru a întâmpina cerințele educaționale diferite.
- LUCRUL ÎN ECHIPĂ INTREDISCIPLINARĂ:
SERVICII DE SPRIJIN EDUCAȚIONAL
Abordarea interdisciplinară în cadrul unității școlare, în cazul copiilor cu cerințe speciale (CES), reprezintă un indicator al calităţii educaţiei în unitatea şcolară.
Prevenirea problemelor sau/ și sprijinul oferit fiecărui elev cu cerințe speciale în cadrul școlilor de masă necesită existenţa şi punerea la dispoziţia elevului a unor servicii de suport suplimentare, prin care profesioniști diferiți, cu informații din domenii diferite adună aceste date, le analizează, le planifică și realizează intervenții.
Citește mai mult: BUNE PRACTICI PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ DE CALITATE
- DECLARAȚIA DE LA SALAMANCA –
Declaraţia de la Salamanca asupra educaţiei cerinţelor speciale a fost adoptată în cadrul Conferinţei Mondiale asupra educației speciale „Acces şi calitate”, organizată de UNESCO şi Ministerul Educaţiei din Spania, 7-10 iunie 1994.