Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
– studiu de caz – Spania
În Spania educaţia timpurie se poate desfăşura în instituţii separate (pentru 0÷3 ani şi 3÷6 ani) sau în instituţii în care educaţia să fie furnizată în mod unitar.
În primul ciclu există, de fapt, două tipuri de instituţii de îngrijire şi educaţie: escuelas de educación infantil şi colegios de educación infantil (cele din urmă, private).
În cadrul sistemului de organizare a educaţiei timpurii sunt prezente două tendinţe: favorizarea, în primul ciclu (0÷3 ani), a instituţiilor private în detrimentul educaţiei publice şi gratuite; predominarea instituţiilor integrate de educaţie timpurie.
STABILIREA VALORILOR INCLUZIVE
INDEXUL INCLUZIUNII ŞCOLARE
Dimensiunile de bază ale educaţiei incluzive pot fi identificate, evaluate și interpretate cu ajutorul Indexului incluziunii școlare – elaborat în Marea Britanie, de către doi autori - Tony Booth și Mel Ainscow – prin colaborarea, pe o perioadă de 3 ani, cu diverși specialiști experimentați în promovarea implementării educaţiei incluzive în şcoli (cadre didactice, părinţi, pedagogi, cercetători şi reprezentanţi ai unei organizaţii a persoanelor cu dizabilităţi). Prima versiune publicată a apărut în anul 2000, iar cea de a doua - în 2002.
Citește mai mult: BUNE PRACTICI ÎN CREAREA CULTURII INCLUZIVE
CONSOLIDAREA COMUNITĂȚII
INDEXUL INCLUZIUNII ŞCOLARE
Dimensiunile de bază ale educaţiei incluzive pot fi identificate, evaluate și interpretate cu ajutorul Indexului incluziunii școlare – elaborat în Marea Britanie, de către doi autori - Tony Booth și Mel Ainscow – prin colaborarea, pe o perioadă de 3 ani, cu diverși specialiști experimentați în promovarea implementării educaţiei incluzive în şcoli (cadre didactice, părinţi, pedagogi, cercetători şi reprezentanţi ai unei organizaţii a persoanelor cu dizabilităţi). Prima versiune publicată a apărut în anul 2000, iar cea de a doua - în 2002.
Citește mai mult: BUNE PRACTICI ÎN CREAREA CULTURII INCLUZIVE:
Medierea, ca mijloc de rezolvare a disputelor a fost introdusã în Franþa din America de Nord la sfârsitul anilor ’80 ai secolului trecut. si-a gãsit locul în sistemul juridic francez destul de repede, la un nivel mic, dar semnificativ, în multe arii de drept privitoare la dispute comerciale, între vecini, consumatori, în sistemul de învãțãmânt sau în alte sisteme ale autoritãților publice.
Citește mai mult: MEDIEREA CA BUNÃ PRACTICÃ ÎN FRANȚA, MAREA BRITANIE ȘI BELGIA
OBIECTIVELE MEDIERII
Deşi determinarea originilor unui conflict este importantă pentru părţile implicate, medierea se concentrează – în primul rând – pe depăşirea acestui stadiu, rezolvând disputa şi construind cadrul pentru relaţia ulterioară dintre părţi.
ACORDUL DE MEDIERE
Acordul rezultat în urma medierii este, de obicei, exprimat în formă scrisă, scoţând în evidenţă soluţia creată de părţi, angajamente liber asumate şi căile şi modalităţile de îndeplinire ale acestora. Din acest motiv, gradul de îndeplinire a obligaţiilor asumate de părţi, de exemplu între școală și autoritățile locale, prin acest document, este ridicat.
Citește mai mult: MEDIEREA CA BUNĂ PRACTICĂ ÎN ȘCOLILE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR