Bază de date online cu bune practici pentru educație incluzivă de calitate
Conform directivei Directivei 2008/52/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 21 mai 2008 privind anumite aspecte ale medierii în materie civilă și comercială se aplică următoarele definiții ale medierii și mediatorului: (a) „mediere” înseamnă un proces structurat, indiferent cum este denumit sau cum se face referire la acesta, în care două sau mai multe părți într-un litigiu încearcă, din proprie inițiativă, să ajungă la un acord privind solutionarea litigiului dintre ele, cu asistența unui mediator.
Creșterea implicării părinților în activitățile școlii este o bună practică de care țin seama sau ar trebui să țină seama toate unitățile școlare din învățământul preuniversitar. Un factor important pe care îl vom explica în alte două livrabile este, legat de creșterea implicării părinților în activitățile școlii – comunicarea acestora cu școala și diversele perspective teoretice - și de aici și practice, pe care le presupune comunicarea interumană.
Citește mai mult: CREȘTEREA IMPLICĂRII PĂRINȚILOR ÎN ACTIVITĂȚILE ȘCOLII
PROFESORUL ITINERANT ȘI DE SPRIJIN ÎN ASIGURAREA SERVICIILOR EDUCAŢIONALE PENTRU ELEVII CU CES
Cerinţele educative speciale (CES) sunt acele cerinţe care derivă din nevoile speciale ale unor persoane, generate de existenţa unor disfuncţii la nivel intelectual, senzorial, fizic, psiho-afectiv, socio-economic, cultural.
„Școlile trebuie să primească toți copiii indiferent de starea lor fizică, intelectuală, socială, emoțională, lingvistică sau oricare alta. Aici trebuie cuprinți și copii cu dizabilități, și copiii talentați, și copii din zonele rurale izolate și cei din populațiile nomade, și copiii minorităților lingvistice, etnice sau culturale, precum și copiii din alte grupuri sau zone marginale” (Cadrul de acțiune privind cerințele educative speciale, UNESCO/ Conferința de la Salamanca, 1994, p.6).
Citește mai mult: INTEGRAREA COPIILOR CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE (CES) ÎN ȘCOLILE DE MASĂ
BUNE PRACTICI PENTRU PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVÃ DE CALITATE
Educația incluzivã recunoaște diferitele cerințe educaționale ale copiilor, reacționeazã adecvat la acestea și asigurã o educație de calitate pentru toți. Educația incluzivã reprezintã o opțiune de politicã a educației, pentru ca instituțiile educaționale sã poatã oferi rãspunsuri adecvate cerințelor de educație diferitã a copiilor. În educația incluzivã, diferențele dintre copii sunt considerate firești, iar școala dispune de servicii adecvate care sã acționeze continuu pentru a întâmpina cerințele educaționale diferite.
Citește mai mult: BUNE PRACTICI PENTRU PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVÃ DE CALITATE