În conformitate cu necesitățile de formare ale cadrelor didactice, prin utilizarea tuturor tipologiilor de conexiuni care au loc între acestea și ceilalți participanți la procesul educational aplicat în educația incluszivă, cadrele didactice, în diferitele contexte de studiu, aplică diverse modalități de desfășurare a procesului educational.
Cele mai utilizate metode de formare on line întîlnite pe platformele educaționale sunt:
- studiul individual,
- studiul individual asistat,
- studiul în grupa virtuală,
- studiul în colaborare.
Citește mai mult: Utilizarea platformelor e-Learning în procesul educational incluziv
Factorii cheie care influenează oferta și natura programelor de formare a cadrelor didactice – se împart în două categorii:
a) factori care derivă din natura educației, tipul acesteia și din modul în care aceasta se desfăsoară în școli;
b) factori care derivă din natura programelor actuale de formare a cadrelor didactice.
Citește mai mult: Factori care influențează oferta de formare a cadrelor didactice
Democratizarea societăţii presupune modernizarea procesului educaţional, formarea şi perfecţionarea continuă a cadrelor didactice şi manageriale. Reuşita reformei educaţionale, demarată în spaţiul european, cât şi în România depinde în mod direct de măiestria cadrului didactic, de formarea lui profesională. Condiţiile principale ar fi: reînoirea permanentă a cunoştinţelor generale şi pedagogice, schimbările care se produc în sistemele pedagogice, ponderea caracterului creativ al activităţii pedagogice, etc..
Pornind de la perspectivele europene în formarea şi dezvoltarea cadrelor didactice, se profilează următoarele tendinţe: instituirea universitarizării în formarea cadrelor didactice în sensul asigurării unui nivel superior de pregătire a tuturor cadrelor didactice. Îmbunătăţirea calităţii şi capacităţii de învăţare prin mutarea accentului de pe achiziţii de cunoştinţe pe formarea şi dezvoltarea de competenţe, pe accentuarea dimensiunii practice în formarea pedagogică. În condiţiile actuale de dezvoltare a învăţământului se schimbă însăşi principiile formării continue:
În prezent, în sistemul de învățământ românesc, dreptul la educație al tuturor copiilor și al persoanelor cu dizabilități, deși recunoscut în Constituția României și în Legea învățământului, nu are încă aplicabilitate totală în practică.
Educația este un bun necesar tuturor persoanelor, în special atunci când acestea se găsesc într-o situație specială și au anumite limitări în învățare și participare.
Dacă greșelile și stângăciile reformei educaționale au ca victime generații de copii și adulți care găsesc în școală un factor de presiune și nu un sprijin, pentru persoanele cu dizabilități riscurile se acumulează.
Citește mai mult: Dreptul, accesul și participarea la educație ale tuturor copiilor
Campanii clasice și multimedia de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare
pentru atragerea și menținerea RU calificate în școli defavorizate
Material suport pentru desfășurarea sesiunii de informare, conștientizare, sensibilizare și motivare pentru atragerea și menținerea resurselor umane calificate în școli defavorizate
Ce vrei să fii mâine trebuie să faci azi
Oamenii, în general, își subestimează capacitățile și consideră că trebuie să ai noroc pentru a reuși în viață. Fiecare poate atinge adevăratul potenţial în viaţă.
La seminar vei descoperi şi învăța lucruri noi, vei conştientiza unde te afli acum şi unde vrei să ajungi. Împreună vom ajunge la destinaţie, fiindcă avem un ţel comun. Succesul!