Bază de date online cu bune practici pentru dezvoltarea capacității instituționale a școlilor defavorizate

MODEL

 

Art. 1              Asociaţii, membrii fondatori, conform anexei nr. 1 la prezentul Act Constitutiv au hotărât constituirea unei asociaţii cu personalitate juridică, non-profit, de drept privat, fără scop lucrativ, care îşi va desfăşura activitatea in conformitate cu prevederile legislaţiei române în vigoare şi conform Statutului şi Regulamentului Intern aprobate de Adunarea Generală.

 

Art. 2              DENUMIREA asociaţiei este .......................................................................................... .

 

Art. 3              SEDIUL asociaţiei "........................." este în  ...............................................................

..............................................................................................................

 

Art. 4              DURATA asociaţiei "..............................." este nelimitată.

 

Art. 5              PATRIMONIUL social iniţial al asociaţiei "...................................." este de ................. lei şi este alcătuit din aportul în bani, adus în mod egal de fiecare membru fondator în parte, adică ...................... lei.

 

Art. 6  Organele de conducere, administrare şi control ale asociaţiei "..................." sunt:

 

            Apărute după 1990, organizaţiile neguvernamentale (ONG) au fost şi sunt în permanenţă factori activi în reţelele educaţionale contribuind cu programele lor la susţinerea drepturilor copiilor, tinerilor, adolescenţilor, la promovarea egalităţii şanselor educaţionale, la educarea şi consilierea familiei, la atragerea de fonduri financiare şi materiale, la promovarea imaginii grădiniţelor şi şcolilor, la formarea de formatori, mediatori, cadre didactice, la facilitarea unor parteneriate interne şi externe, la dezvoltarea unor reţele comunitare precum şi la analizarea unor nevoi comunitare.

Statitisticile referitoare la activitatea ONG-urilor arartă că cca 20 la sută din ONG-urile active furnizează servicii sociale, inclusiv servicii educaționale. Aceste ONG-uri care oferă societății civile servicii educaționale sunt  cele cu care școlile din znele defavorizate trebuie să conlucreze.

            Sunt cunoscute caracteristicile teoriilor ştiinţifice, valabile şi în cadrul sociologiei comunicării: a) de a fi izvor izvor de inspiraţie pentru datele empirice; b) de a interacţiona permanent cu practica; c). de a înlesni orice cunoaştere a faptelor. In sociologia comunicării, pot fi preluate şi aplicate cu succes o serie de teorii ştiinţifice deja validate în cadrul altor discipline, ca de exemplu:

            1. Definiție și scurt istoric al comunicării interumane

            Comunicarea (de la termenul latin comunis=comun) semnifica încercarea de a stabili o comunitate cu cineva, de a pune în comun informatii, idei, atitudini, de a le asocia, raporta sau de a stabili legaturi între ele. Wilbur Schram întelege prin comunicare procesul stabilirii unei comuniuni sau identitati de reflectii, idei, conceptii între emitatorul mesajului si receptorul mesajului[1] prin intermediul unui canal de comunicatie.

Într-o lume în care schimbările se petrec rapid, iar diversitatea este din ce în ce mai mare, necesitatea ca cetățenii să fie activi, informați si responsabili este mai pregnantă ca niciodată. Rolul educației în dezvoltarea unor astfel de cetățeni este acum aproape universal recunoscut.

Abilitatea de a se implica în viața și în problemele publice, în mod inteligent si responsabil, se formează. Cu toate că anumite lucruri pot fi deprinse în mod neorganizat în cadrul familiei, în societatea actuală acestea nu mai sunt suficiente pentru formarea cetățenilor informați si competenți, de care au nevoie democrațiile moderne pentru a-și asigura existența.