Bază de date online cu bune practici pentru dezvoltarea capacității instituționale a școlilor defavorizate

Programul "A doua șansă" nu este o măsură de prevenire a abandonului şcolar, ci este o măsură de remediere. El acordă atenţie pentru componenta educativă, nu şi pentru cea a suportului social. În general, oamenii care se duc la programul „A Doua Şansă“ au probleme complexe, predominant fiind din familii sărace. Prin urmare, proiectele implementate trebuie să combine aceste două componente.  De asemenea, trebuie şi comunicate mai bine pentru că mulţi oameni nu ştiu de ele.

Programul „A doua şansă” are drept scop sprijinirea persoanelor cu vârsta de peste 14 ani care nu au finalizat învăţământul gimnazial, astfel încât acestea să îşi poată completa şi finaliza educaţia de bază din cadrul învăţământului obligatoriu, precum şi pregătirea pentru obţinerea unei calificări profesionale într-un anumit domeniu.

Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior este structurat în 4 ani de studiu, echivalenți claselor V-VIII și IX-X din cadrul învățământului secundar inferior, liceu - filiera tehnologică.

 

 

“Orice visați să faceți, începeți acel lucru.

Îndrăzneala are geniu, putere și magie”

Goethe

“Cap sur l’école inclusive en Europe” este un proiect Erasmus+ care răspunde nevoilor reale de formare pentru școlile incluzive. Perioada de desfășurare a proiectului este de 3 ani (2016-2019).

Proiectul ,,Cap sur l'ecole inclusive en Europe” este un proiect inovativ în domeniul educației incluzive, cu rezultate notabile în domeniul incluziunii școlare și sociale, reprezentând în soluții reale pentru o educație de calitate a copiilor cu dizabilități.

,,Cap sur l'ecole inclusive en Europe”  este primul şi singurul program din Europa care are un accent tematic asupra integrării şi incluziunii copiilor cu CES – o paradigmă şcolară incluzivă – care trebuie să fie principiul director al sistemelor noastre educaţionale, reunind laolaltă asociaţii care lucrează în domeniul handicapului, organisme de formare a profesorilor, instituţii şcolare. 

 

          Organizaţiile sunt evaluate şi în funcţie de cât de bine reuşesc să satisfacă nevoile angajaţilor săi. Satisfacţia profesională reprezintă o componentă importantă a resurselor umane, fiind unul dintre factorii fundamentali de care depinde eficienţa generală a muncii.

Satisfacţia profesională face parte dintre aspectele cele mai studiate în domeniul psihosociologiei organizaţional-manageriale, datorită relaţiei ei cu alte aspecte importante din mediul organizaţional, precum: performanţa, absenteismul, fluctuaţia de personal etc.  

G. Johns (1998) definește satisfacţia profesională „o colecţie de atitudini pe care le au oamenii referitor la munca lor” (p. 128).

 

          Definirea posturilor de muncă implică două deziderate:

­         satisfacerea cerințelor organizației în raport cu performanța, eficiența  și calitatea;

­         satisfacerea nevoilor  angajatului în raport cu interesul, provocarea și realizarea, fapt ce i-ar permite  acestuia  asumarea  unui  angajament de performanță pe postul ocupat (apud Bîrcă și Serduni, 2016).

          Astfel, definirea  posturilor  trebuie să influențeze  varietatea  aptitudinilor  și  să  le ofere angajaților posibilitatea de a executa mai multe sarcini pe același post de muncă.

În perioada 2013-2017, Fondul Român de Dezvoltare Socială a derulat Programul RO10-CORAI, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin intermediul Granturilor SEE 2009-2014, program prin care au fost finanțate 100 proiecte (cu valori cuprinse între 100.000 - 500.000 euro), derulate de instituții publice și organizații neguvernamentale, care au desfășurat activități în peste 300 de localități, în scopul îmbunătățirii situației copiilor și tinerilor aflați în situații de risc social (cu o atenție specială acordată populației de etnie romă) și dezvoltării de inițiative menite să reducă inegalitățile și să combată discriminarea grupurilor vulnerabile la excluziunea socială și economică.

Programul RO10 "Copii și tineri aflați în situații de risc și inițiative locale și regionale pentru reducerea inegalităților naționale și pentru promovarea incluziunii sociale" (CORAI) a fost finantat prin intermediul Mecanismului Financiar al Spațiului Economic European (Granturile SEE) 2009-2014.