Bază de date online cu bune practici pentru dezvoltarea capacității instituționale a școlilor defavorizate
– Partea a II-a –
Domenii de competență:
® Conducerea/Leadership-ul și managementul organizației.
® Conducerea/leadership-ul și managerierea resurselor umane/oamenilor
® Conducerea/Leadership-ul și managementul în comunitate.
Citește mai mult: COMPETENȚE MANAGERI ȘCOLARI ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
– Partea I –
Domenii de competență:
® Valori și viziune.
® Conducerea/Leadership-ul și managementul strategic.
® Conducerea/Leadership-ul și managementul procesului de predare învățare.
Citește mai mult: COMPETENȚE MANAGERI ȘCOLARI ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
Sistemele de învățământ trebuie să treacă de la abordări compensatorii, la abordări mai proactive de intervenție și de prevenire care măresc capacitatea școlilor de a oferi sprijin de înaltă calitate tuturor elevilor.
Toate țările europene depun eforturi pentru asigurarea unor sisteme educaționale mai incluzive. Ele fac acest lucru în moduri diferite, în funcție de contextele și istoriile din trecut și actual. Sistemele educaționale incluzive sunt văzute ca o componentă vitală în cadrul aspirației mai largi a unor societăți mai incluzive din punct de vedere social, pe care toate țările să le alinieze, atât din punct de vedere etic cât și politic.
Agenția Europeană pentru Nevoi Speciale și Educație Incluzivă a fost înființată în 1996 ca o inițiativă a guvernului danez, aprobată de miniștrii educației din statele membre ale uniunii Europene.
Înființarea Agenției a avut loc la sfârșitul programului Helios II al Comisiei Europene și a reflectat necesitatea unei structuri permanente și sistematice pentru colaborarea europeană în domeniul nevoilor speciale și al educației incluzive.
Citește mai mult: AGENȚIA EUROPEANĂ PENTRU NEVOI SPECIALE ȘI EDUCAȚIE INCLUZIVĂ
UNIA este o instituție publică independentă care are ca scop combaterea discriminării și promovarea egalitățiide șanse.
Evoluția istorică a Centrului Inter-federal pentru Egalitate de Șanse - UNIA
La 15 februarie 1993 a fost înființat Centrul pentru Egalitatea de Șanse și Opoziția față de Rasism. Responsabilitățile legale ale centrului au vizat două elemente cheie:
- Combaterea discriminării și încurajarea egalității de șanse
- Protejarea drepturilor fundamentale ale străinilor, sprijinirea luptei împotriva traficului de ființe umane și informarea autorităților guvernamentale cu privire la natura și amploarea fluxurilor de migrație.
Citește mai mult: UNIA - CENTRUL INTER-FEDERAL PENTRU EGALITATEA DE ŞANSE DIN BELGIA
Pentru manageri este important să cunoască esenţa, cauzele, amploarea şi intensitatea conflictelor, astfel încât să identifice şi să adopte cele mai adecvate strategii/ practici de soluţionare a conflictelor organizaţionale.
Strategiile manageriale de soluţionare a conflictelor au în vedere două dimensiuni principale (Manolescu, 2001):
§ perseverenţa fiecărei părţi implicate în conflict în impunerea punctului de vedere propriu sau a propriilor interese;
§ cât de cooperantă sau necooperantă este fiecare parte aflată în conflict în satisfacerea nevoilor sau intereselor celeilalte părţi.
Niciuna dintre strategiile managementului conflictelor nu este superioară în sine, fiecare dintre ele depinzând de factorii situaționali contextuali. Prezentăm, în continuare, aceste strategii/practici (Bărăian și Arghir, 2011).
Citește mai mult: PRACTICI MANAGERIALE DE SOLUŢIONARE A CONFLICTELOR