Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate
Termenul Resurse Educaționale Deschise (RED) a fost adoptat în anul 2002 în cadrul Forumului UNESCO de la Paris, care a analizat impactul proiectelor Open Courseware asupra învățământului superior. În baza aceleiaşi surse, resursele educaționale deschise cuprind:
• materiale pentru predare-învățare: proiecte deschise (open courseware şi open content), cursuri free, directoare de obiecte de învățare (learning objects), jurnale educaționale;
• software open source – pentru dezvoltarea, utilizarea, reutilizarea, căutarea, organizarea şi accesul la resurse; medii virtuale de învățare (LMS – Learning Management Systems), comunități de învățare;
• licențe de proprietate intelectuală care promovează publicarea deschisă a materialelor, principii de design şi bune practici, localizarea conținutului.
A gândi strategii şi proiecte pentru ca școala să devină un loc plăcut și stimulativ, atât pentru profesori, cât și pentru elevi, înseamnă a lua în considerare toţi factorii care pot participa la acest lucru.
Chiar dacă ceea ce predăm pare, la prima vedere, tern și neatractiv pentru generațiile actuale, ce-ar fi să ne amintim ce ne-a atras pe noi la materia pe care o predăm, ce-ar fi să ne regăsim entuziasmul de început și să-l transferăm elevilor noștri? Pentru că entuziasmul naște entuziasm, iar pasiunea se împarte… Da, generațiile se schimbă, noi făceam cu totul alte lucruri la vârsta lor, dar timpurile nu mai sunt aceleași, iar societatea este într-o continuă transformare.
Întreprinzătorul este acea persoană care îşi asumă riscul începerii unei schimbări în instituție sau firmă, dar şi cel care, prin inovaţie şi creativitate poate promova succesul firmei din care face parte. El este acea persoană care iniţiază singură sau în asociere o afacere, asumându-şi riscul de a investi capital şi anumite responsabilităţi de a conduce.
De regulă întreprinzătorii dispun de experienţă profesională, dar în prezent majoritatea ignoră cunoaşterea managerială.
Cooperarea este procesul unor grupuri de organisme care lucrează sau acționează împreună pentru beneficiul comun, în loc de a acționa în competiție pentru beneficiu egoist.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Cooperare
Studiile de specialitate subliniază faptul că prin integrarea copilului într-un grup social, el dobândeşte abilităţi în a se raporta la ceilalţi membri ai grupului, cu care învaţă să stabilească relaţii eficiente şi este ajutat să rupă relaţiile de dependenţă faţă de părinţi, prin afirmarea capacităţilor de autoservire: a mânca, a se îmbrăca, a se încălţa, a se pieptăna, ceea ce îi conferă libertate de acţiune.
În cadrul programului instructiv-educativ din școlile primare, copilul este cooptat într-un proces de construire sau elaborare a unui comportament care să-i permită afirmarea eului prin descoperirea competenţelor sale ori prin constatarea dificultăţilor pe care le are de învins. Nouă orientare a educaţiei are ca ideal conturarea personalităţii omului de mâine, care să fie mai responsabil, căruia să-i pese de tot ceea ce se petrece în jurul său, de aceea, cadrele didactice, profesori și educatori, formatori de oameni trebuie să-i înveţe pe copii să-şi dezvolte competenţe sociale, emoţionale, atitudini şi valori.