Bază de date online cu resurse pentru dezvoltarea unui management instituțional antreprenorial de calitate în școli defavorizate

               În orice grup este un conducător. Poate fi unul ales sau unul numit. Pentru o bună motivare șeful poate să-și cunoască, să-și evalueze oamenii din echipă, recunoscând motivele fiecăruia și tratându-i conform propriilor merite. Deosebirile de comportament pot fi influențate de sex, vârstă și poziție ierarhică.

               Deși se exagerează uneori diferența intre fete și băieți, ea are, totuși, partea sa de adevar: ei iși dezvoltă preponderent o gândire logică, concretă, in timp ce fetele iți dezvoltă preponderent o gândire intuitivă, abstractă. Baietii, de la varste mici, sunt interesati de mișcare și de vizualizare spațială – in timp ce fetele se centrează pe relaționare. Mai mult, la vârsta școlară, in medie, baieții se descurcă cu materiile logice precum matematica, fetele cu cele creative, precum literatura (aceasta fiind doar o medie si in nici un caz o regula!).

               Încercarea de a motiva persoanele cu care lucrezi este dificilă, datorită deosebirilor dintre ele și a modului în care interacționează cu personalitatea și motivația.

                 Teoria potrivit căreia angajații nu își părăsesc companiile, ci șefii, este din ce în ce mai populară. Dar este ea adevărată? Dacă-i întrebăm pe angajați, cu toții își aduc aminte de cel puțin un șef care le-a transformat zilele de muncă într-un calvar. Dacă vorbim cu managerii, le este greu să fie de acord, în contextul în care asta ar însemna să-și recunoască un eșec personal: acela de a nu fi capabili să fie adevărați lideri, acei lideri pe care angajații ar fi capabili să-i urmeze oriunde, oricând. Cine are dreptate?

                 Potrivit unei analize publicate pe LinkedIn, compania joacă un rol important în decizia unui angajat de a-și da demisia. Managementul executiv este cel care dă tonul și cel care stabilește cultura unei companii, cel care stabilește scara salarială și politicile pe care managerii trebuie să le respecte și să le transmită mai departe. Relocările, problemele familiale sau alte situații care se ivesc, cântăresc și ele greu în momentul în care un angajat se hotărăște să plece. Așadar, managerii, acei șefi atât de huliți pe atât de multe voci, nu sunt cei care dețin puterea absolută atunci când vine vorba de angajați.

 

did207

 

               Una din premisele obligatorii ale mentoratului o reprezintă existența unei necesare „tensiuni etice” între mentor și cel mentorat, întrucât este ideal ca modelul reprezentat de cel dintâi să fie imitat diferențial. Crearea unui stil personal de înlesnire a învăţării constituie o satisfacție și o împlinire în sine pentru cel implicat în actul de educaţie.

Stop violenței în școli

 did6

         Şcolile fac în puţine cazuri distincţia între activităţile de prevenţie si activităţile de asistenţă acordată elevilor cu manifestări de violenţă şi nu dezvoltă programe coerente anti-violenţă, pornind de la cunoaşterea problemelor cu care se confruntă. Chiar acolo unde există acţiuni destinate problemei violenţei, acestea nu contează pe implicarea efectivă a celor vizaţi, sunt puţin popularizate în rândul celor care ar trebui cu prioritate să le cunoască (autori, victime, elevi cu potenţial agresiv, părinţi), nu sunt organizate în forme atractive pentru elevi şi se limitează la expuneri de documente sau de situaţii problemă. În puţine cazuri, violenţa în şcoală este definită ca fiind o problemă instituţională.